Tuesday, September 03, 2013

my silence is just another word for my pain


Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum…

Diam tak bermakna aku yang salah…diam juga tak bermakna aku kalah.
Daripada membuka aib semua, lebih baik aku diam kan.
Biarlah apa org nak kata pun…
Yang penting Allah tahu apa yang telah berlaku.
Aku tak pernah mintak pun untuk jadi macam ni.
Tapi aku tahu, semua yang berlaku pasti bersebab.
Dan kalau itu yang Allah takdir kan untuk aku, aku redha..

Akhir kata WHAT U GIVE, U WILL GET BACK


“Dan boleh jadi kamu membenci sesuatu perkara itu sedangkan ia adalah baik untuk kamu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu perkara itu, sedangkan ia adalah tidak baik buat kamu. Dan Allah (lebih) mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui”. (surah Al-Baqarah ayat 216)

 photo ---.png

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Maaf..


Assalamualaikum..

Kita tak tahu bila kita akan mati
Tapi, mati itu pasti kan

Jadi, di kesempatan ini saya nak pohon sejuta kemaafan kepada semua org yang pernah menjadi sebahagian dari hidup saya selama 27 tahun saya hidup ni.

Tak kiralah siapa dia, berapa pentingnya dia dalam hidup saya, atau sahabat-sahabat yang pernah menjadi sahabat terbaik saya dulu, maaf banyak-banyak deh kalau saya pernah melukai hati kamu semua..maaf sebab saya bukan sahabat yang terbaik.

Dan untuk mereka yang banyak membantu saya sebelum ni, Maafkan atas segala kesalahan saya selama ni..


Walau dimana anda semua berada, anda tetap dalam ingatan saya..semoga anda semua bahagia..

“apa yang telah berlaku tidak akan kembali, masa depan juga sesuatu yang misteri. Kehidupan sebenarnya adalah waktu di mana anda berada sekarang”
 photo ---.png

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

ingatan untuk diri sendiri dan semua :)



Lelaki: I nak raba U sikit je sayang . . .
Wanita 1: Tak nak la . . . Kalau terlanjur macam mana ?
Lelaki: Kita kawen la . . . I jumpa... ... parents U . . .
Wanita 1: Betul ? U nak kawen dengan I ?
Lelaki: Betul sayang . . . Sumpah . . . U diam je k . jangan cakap ape ape. I pegang sikit sikit je.
. . .
Setahun selepas itu . . .

Wanita 1: Sampai hati U . . . Tipu I . . . Dulu U kata nak kahwin dengan I . Tapi bila U dah dapat . U kawen dengan perempuan lain . . .
Lelaki: I lelaki, U ingat I nak kawen dengan perempuan yang senang senang boleh dapat ? I nak perempuan yang suci . . . Bukan macam U , Yang senang senang bagi tubuh pada lelaki yang bukan bergelar suami . U ingat I ***** ke nak kawen dengan U ?
Wanita 1: Sampai hati U cakap macam tu , dulu . . . Masa U nak . . . Macam macam janji manis U bagi . Tapi sekarang U salahkan I ?
Lelaki: I lelaki . . . I cuma uji U je masa tu . . . Tapi U bagi . . . I ambil lah . . .
Wanita 1: U memang jantan tak guna . . . I menyesal kenal dengan U !
Lelaki: U menyesal ? Tapi I puas . . . Jangan lupa datang kenduri I nanti .
Wanita 1: U akan dapat balasannya nanti !

Lelaki tersebut kemudiannya mendapat jodoh wanita yang diimpikannya . . .
MALAM PERTAMA LELAKI DAN WANITA YANG BARU DINIKAHINYA.

Lelaki: Sayang . . . I love U so much . . .
Wanita 2: Me too sayang . . .
Lelaki: I bertuah kawen dengan U .
Wanita 2: I pun , Sayang . . . I ada something nak bagi tahu U ni . . .
Lelaki: Apa dia sayang ?
Wanita 2: Sebenarnya . . . I pernah tidur dengan semua teman lelaki I . . . Untuk suka suka je . . . Cari kepuasan sebelum kawen . . . Tapi bila nak kawen . . . I cari lelaki baik macam U untuk jadi suami . . . U tak kisah kan ?
Lelaki: What ? ? ?! ! !


p/s: gelak-gelak jugak, tapi amek iktibar ok :)
 photo ---.png

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Monday, September 02, 2013

Majlis Kawen 3

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...
lepas sorang-sorang dah kahwin..
tumpang bahagia dan gembira lah saya..hehehehe
31 ogos lepas, kitaorg attend majlis kawen sya rayhan pulak..

jadi, kak bae nak ucapkan selamat pengantin baru untuk sya dgn suami..
moga bahagia hingga ke akhir hayat.
dan doa2 kan lah untuk kami yang masih bujang ni yer..hahahaha..
moga-moga cepat lah mengikut jejak korang semua..muahh..






sekian...
next turn sape plk yer ??????

tungguuuuuuuuuu



 
“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)