Wednesday, September 19, 2012

Cemburu org perempuan bersebab kan?



Assalamualaikum..

Dah lama tak update blog ni, tak sangka pulak rupa-rupanya masih ada yg sudi membaca blog aku yg tak seberapa ni..
Jadi, jutaan terima kasih aku ucapkan pada mereka yg setia dan tak jemu membaca dan membelek blog ni (walaupun org tu mungkin 1 dlm 1 juta.hehe)
Aku siap dengar citer ada yg kena marah oleh tunang dek krn si tunang die like blog aku ni..haahhaha..
Ok2..tak baik gelak mcm tu k..he3..sorry..sorry..
Demi Allah..aku bkn perampas hak org..tak salah rasenya sebagai seorg sahabat, die nak like & support tulisan2x aku ni..lagipun, tak terlintas lansung selama aku hidup ni nak ambik benda yg bukan hak @ milik aku..masyaAllah..mintak di jauhkan lah yer..hu3
Tapi perempuan mana yg tak cemburukan?
So, aku fhm sgt2..sbb aku pun perempuan..he3..jadi, aku susun 10 jari mintak ampun & maaf kalau ada sape2 yg terasa ati @ tersinggung dgn aku hanya kerana blog yg tah pape ni.huhu..

Rasenya tak salah kalau kita nak berkawan..tak kisah lah dia dah kahwin ke, dah tunang ke, gewe org ke, yg penting kita kenalah tahu batas2 kita..jgn terlalu over sampaikan dlm kita tak sedar, kita dah lukakan hati org lain..kita kena ingat, ada banyak hati yg perlu kita jaga..betul x?
Mungkin juga kita akan dengar alasan mcm ni:
“alah..kitaorg ni kawan jelah..dah lama ni kawan..tak kan itu pun nak cemburu kot?”
Mcm yg aku cakap tadilah..tak salah kita nak berkawan…dgn sape pun x pe..tapi, kalau dah bersayang-sayang, bertepuk bertampar, ber ‘miss you’ mcm tu, mungkin agak keterlaluan sikit..cuba cakap manusia mana yg tak berkecil hatinya?
Jadi pesan aku, jaga lah hubungan korang dgn baik..jgn terlalu berat sebelah..& yg penting jgn selalu sgt salahkan org lain atas kesalahan yg kita dah buat..ingat tu..he3..hubungan yg terjalin bukan semata-mata untuk kebahagian dunia, tapi juga tuk kebahagian di akhirat nanti..
Jagalah hati org2 yg kita sayang..bila sekali die terluka, mungkin dah terlambat nak perbetulkan keadaan..menyesal pun dah tak guna dah kan?

So, Don’t naughty2x k..he3 




“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment