Monday, March 19, 2012

Kalau lah waktu itu boleh diundur..


Assalamualaikum..

Kalau lah waktu itu boleh diundur & diputarkan kembali..akan aku ubah apa yg telah berlaku dlm hidup aku selama ini..aku menyesal dengan apa yg telah aku buat selama ini..
Kalau lah waktu itu boleh diundur, akan aku belajar bersungguh-sungguh..bkn bermain cinta, bkn bermain semata..maka akan tercapailah cita-cita aku..menjadi seorang doctor @ cikgu yang Berjaya..
Kalau lah waktu itu boleh diundur, akan aku guna kan masa itu untuk menjadi manusia yang berguna dikemudian hari..yakni di masa kini..
Tapi..
Siapalah aku utk meminta itu semua berlaku..aku tak patut mengeluh, mengenangkan apa yg telah berlaku..aku tak layak..
Tak guna aku menyesal sekarang kerana semuanya dah terlambat..dan Siapalah aku utk mengubah takdir Allah..
subhanaAllah..


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Sunday, March 18, 2012

When your heart was gone


Assalamualaikum..

Aku tak pernah meminta lebih…cukup sekadar cinta dan kasih sayang yang Cuma singgah sebentar saje kat dunia ni..
Aku tak pernah memaksa utk dapatkan yang terbaik..cukup sekadar dirimu yg akan melengkapi hidup aku..
Tapi..
Bila cinta dan kasih sayang itu sudah mulai hilang..apa lagi yg mampu aku katakan?
Tiba satu saat, Kamu akan pergi meninggalkan aku..
dan aku? aku redha..yer..aku redha krn aku Cuma manusia biasa yg selama ini selalu membuat silap..
aku redha ya Allah..


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Speechless..


Assalamualaikum

I’m alone..
Everything was gone..
And It’s hurting me..
I’m speechless..
Until when?

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Saturday, March 17, 2012

Pelbagai petua & kegunaan Limau


Mewangikan & menyegarkan rambut:
Potong 7 biji limau nipis secara melintang. Kemudian gosokkan ke kulit kepala yang telah dibasahkan. Gosok rata sehingga air limau meresap ke akar rambut. Biarkan beberapa minit sebelum dibilas.
Menghilangkan bau badan:
Potong limau kasturi dan buang bijinya. Kemudian makanlah kulit limau kasturi itu bersama airnya. Amalkan selalu.
Melembutkan tapak kaki:
Ambil sedikit hampas kelapa dan campurkan dgn air perahan limau nipis. Gosokkan tapak kaki dgn bancuhan itu berulangkali. Amalkan sekurang2nya seminggu utk mendapatkan hasilnya.
Hilangkan lebam bawah mata:
Sapukan lebam itu dgn air perahan limau nipis. Lakukan sehingga beberapa kali.
Menghilangkan karat pada pakaian:
Perahkan air limau nipis kedlm bekas berisi satu sudu kecil garam halus. Kacau sehingga sebati dan sapukan pada pakaian yg terkena karat. Biarkan selama beberapa minit sebelum dibasuh dgn sabun & diberus seperti biasa.
Kulit cerah dan licin:
Ambil seiji limau nipis dan dibelah 2. Semasa mandi, gosokkan dgn lembut pada muka dan seluruh badan. Amalkan selalu.
Nota kaki: banyak lagi kelebihan buah limau ni sebenarnya..he3..

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Meng-update gambar latest


Assalamualaikum..

Dah lama aku tak meng-update gambar terbaru kan
(mcm lah ada yg nak tgk..biarlah..nk jgk tunjuk..hikhikhik)
Aku skrg ni dah jadi mcm ala-ala kuih apam yg tembam tu dah..
Seronok ke?
Seronok la sbb aku dah mula mengeluarkan lemak tak berguna ni..hehehe..
Apa2pun, see it by yourself lah yer..
Hahahaha (gelak tak siuman..??)







p/s: sebenarnya gambar yg banyak ni (banyak ker??) gambar anak2 buah & adik aku jer..ngeee~~~



“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Merajinkan diri meng-update blog



Assalamualaikum..

Seronok baca blog org yg selalu update.
Blog sendiri???
Hampeh!!
Hahaha (gelak entah pape)
Sunyi sepi jer blog aku ni..
Tu yg jadi macam malas jer nak bukak..
Tak meriah mcm blog org lain..
So????
Ade mak kisah?
Xde sape kisah pon mak cik sepet oi..
Hahahaha (gelak ada makna)
Konklusinya, hayati lah gmbr belakang aku yg x ada makna pape ni..hihikhik



Sekian..

p/s: ‘tersewel’ skit tiba-tiba…wink!

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)