Wednesday, January 18, 2012

Tak mati pun kalau putus cinta


Assalamualaikum..

Aku sebenarnya kalau ckp bab-bab putus cinta ni mmg sensitive skit..tapi sampai bila kan.hidup harus di teruskan..sekurang-kurangnya aku patut bersyukur sbb umur aku masih panjang utk teruskan hidup ni dan teruskan bertaubat..betul tak?
Seriously, korang tak kan mati kalau korang putus cinta (kecuali kalau korang sengaja bunuh diri)..mmg tak dinafikan bila putus cinta jer ada sesetengah dari kita ni yg terfikir nak mati kan.betul tak?...cuba korang fikir-fikir balik, kalau korang mati, die akan balik semula ke kat korang?lagilah tak kan langsung kan.so, buat apa korang nak bunuh diri..die seronok dgn perempuan lain kat dunia ni, korang terseksa kat neraka sana.apa kes?
Biasalah org pompuan ni bile putus cinta..aku pernah lalui saat-saat genting mcm tu..mmg tak dinafikan teruknya perasaan korang masa tu kan. But plez la..korang masih ada masa depan..tak kan la masa depan korang hancur hanya sbb korang putus cinta. Tak logic kan..jgn jadi mcm aku sudah la..haha..org suh sekolah, aku pergi main-main cinta..ngokngek betul aku ni..bila dah jadi penganggur berjaya mcm sekarang ni, tak ke merugikan.
So, tuk remaja-remaja yg masih muda lagi tu, focus lah pada study korang k..nak bercinta boleh.(mcm aku..haha)..tapi biar dgn cara yg betul k..kalau korang putus cinta, jgn nak salahkan org lain pulak k..muhasabah diri sendiri kenapa, mengapa, bagaimana korang boleh jadi mcm tu. Dan yg paling penting, Allah ada sbb kenapa die ciptakan kita sebagai khalifah kat dunia ni..kalau dah mmg die bkn jodoh kamu, redha lah..jgn sesekali menyalahkan takdir..mungkin ada lagi yg lebih baik yg sedang menunggu korang iaitu bakal suami korang (kecuali korang kawen muda).
Menangis itu bagus utk menguatkan hati kita..tapi biar lah berpada-pada..jgn sampai jadi mcm kasim selamat sudah la..always be +ve…sekian..


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment