Monday, November 28, 2011

boys & girls

    
Assalamualaikum…


Boy: I need someone to talk to.
Girl: I'm always here for you.
Boy: I know.
Girl...: What's wrong?
Boy: I like her so much.
Girl: Talk to her.
Boy: I don't know. She won't ever like me.
Girl: Don't say that...you're amazing.
Boy: I just want her to know how I feel.
Girl: Then tell her.
Boy: She won't like me.
Girl: How do you know that?
Boy: I can just tell her...
Girl: Well just tell her.
Boy: What should I say?
Girl: Tell her how much you like her.
Boy: I tell her daily.
Girl: What do you mean?
Boy: I'm always with her...I love her.
Girl: I know how you feel. I have the same problem...but he'll never like me.
Boy: Wait. Who do you like?
Girl: Oh, some boy.
Boy: Oh, she won't like me either.
Girl: She does.
Boy: How do you know?
Girl: Because who wouldn't like you?
Boy: You.
Girl: You're wrong. I love you.
Boy: I love you too.
Girl: So are you going to talk to her?
Boy: I just did.

p/s: comelnya..hehehe 
 

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Friday, November 25, 2011

BILA PEREMPUAN MENANGIS


Assalamualaikum..




Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan ...
menangis hanya kerana seorang lelaki?
Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta
bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah,
tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda,
dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda,
janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan.
Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang
akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda,
janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda.
Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda
kepada seorang perempuan
selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta.
Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...
Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan 
cinta lamanya terutama cinta pertama,
tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...

HZ COPYPASTE


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Tuesday, November 22, 2011

Tahniah pasukan harimau Muda



Assalamualaikum…

Bangga rasenya bila pasukan bola sepak kita Berjaya dlm mengekalkan pingat emas dalam temasya sukan SEA semalam.
Terus terdiam mereka-mereka yg selalu mengutuk pasukan bola Malaysia kan.
Kita mmg boleh lakukannya..bukan setakat bola sepak saje.
Tapi jgk dlm semua benda yg kita buat..betul x?
Jadi, kepada sape2 yg selalu mengutuk, mengata terutamanya kepada Khairul Fahmi,
Sudah-sudah lah yer..berhentilah dari terus membuat cerita dan menjatuhkan die..
Kalau die jatuh, pasukan bola kita pon akan jatuh jgk..ingat tu !
Sy bkn nak bela Khairul Fahmi..sbb sy bkn peminat die..tapi, kepada mereka yg x tahu apa2 tu, lebih elok kalau kita mendiamkan diri saje..x perlu nak bercakap kalau kita x tahu apa2..
Ok semua…?
Dan tuk Khairul Fahmi jgk, anda mmg Cuma org biasa..tapi status anda bkn mcm org biasa..anda punyer ramai peminat..terutamanya budak2 yg menjadikan anda sebagai Idola mereka (mahu menjadi seperti anda).

Jadi, sebelum buat apa2 tu, fikir dulu k..masa depan anda masih jauh lagi..jgn kerana benda-benda remeh mcm tu (cth isu arak & clubbing) kerjaya anda musnah..walaubagaimanapun, syabas utk anda kerana Berjaya buktikan bahawa anda tetap hebat..tahniah !

Dan utk para peminat bola Malaysia, jadikan kejadian yg berlaku di Indonesia semalam sbg satu pengajaran buat kita semua..kita masyarakat bertamadun dan punya nilai-nilai ketimuran..bkn begitu caranya kita menyambut tetamu kita..betul x?

Jgn ketika menang, mereka kita sanjung..tapi bila kalah, mereka kita caci..
Jadi, teruskan menyokong pasukan bola sepak kita…MALAYSIA BOLEH !
 

p/s: sekadar teguran tuk panduan diri sendiri jge..he3x..jgn marah yer korang ~~~


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

Monday, November 21, 2011

tamat sudah~~~wink~~~

Assalamualaikum…

Akhir nya, tamat sudah sy melaksanakan latihan praktikal amali sy di bank rakyat ni…
Yahooooo !!!!
Sukernya sy..hi3x..
Tapi, masih ada yg belum selesai sebenarnya..hu3x..
Ada tesis yg perlu sy siapkan sekarang ni..
Kalau x siap tesis sy ni, alamaknya x graduate la sy nanti..hu3x.
So, kenalah prepare tuk tesis dan viva yg akan sy lalui di bulan 12 nnti..

Wish me luck k.








“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

hepi besday PG


Assalamualaikum…

Today is Monday & today is my birthday
Yeay !!!!!
He3x…seronok yer?
Mestilah seronok because today, I’m now 25..
Half of my journey to become 30..hi3x..
That’s mean, I’m not muda lagi tau..huk3x..
Okey..okey..kita tukar topic pulak k.
Sempena ulangtahun kelahiran sy yg ke-25 ni, sy berdoa semoga sy akan dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, dapat kerja yg elok-elok, cepat-cepat kawen (gatal3x..ish3x..), menjadi org yg lebih baik untuk hari-hari esok dan akan lebih bahagia dan gembira.

insyaAllah..amen…

untuk sape2 yg menyambut ulangtahun kelahiran pada hari ni jgk, sy pun mendoakan yg sama untuk anda semua…terutamanya tuk anis (yg dah jadi isteri org dah ni..hi3x) dan juga eda (adik beradik angkat..??).
Wish u all the best in your life ~~~~



p/s : buat post entry ttg besday sendiri..perasan nyer ambe..hu3x


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)