Saturday, March 26, 2011

Apa yg akn berlaku bile kite kehilangan org2 yg kita sayang??



Soalan ni mmg subjektif…
Tp saya yakin, semua org punya 1 jawapan yg same…iaitu kehilangan..
Betul x?
Kita akn berasa betul2 kehilangan..rase kosong jiwa ni..
Itulah yg berlaku bile kita x menghargai org2 yg kite sayang..
Bile kita dah kehilangan die, kita akn berasa betul2 menyesal..
Betul x?
Tapi..bile org yg kita syg tu pergi dan x kn kembali lg (meninggal) tentulah
Perasaan kehilangan itu akn lebih terasa..
Betul x?
Terus terang saya ckp, yg saya x pernah rase kehilangan seperti ini..
Bile org yg kita syg pergi meninggal kita buat selama2nya..
Cuma pernah sekali tu, saya rase sikit bile atok meninggal..
Tp sbb saya x rapat sgt dgn die, jd perasaan tu x lah terasa sgt..
Cuma kdg2 tu, teringat n..rindu jgk dkt die…
Tp..saya boleh bayangkan mcmana rasenya bile kita kehilangan org yg betul2 kita sayang..
Hari tu, saya ada tengok filem mat saleh ni..hehehehe..
Tajuk die Ps I love you (2007)..mmg ada moral of the story lah dlm cite ni..
kisah nya ttg suami isteri yg asyik sgt bergaduh..
tp si suami ni ttp sabar, ttp sayang kn si isteri..
dan tiba2 si suami meninggal kerana kanser..
mmg sedih giler la bile tgk pompuan tu lepas suami die x ada..
yg paling sedih bile suami die tinggalkan surat2 kat die..
nak tunjuk betapa suami die tu betul2 syg kan die..
jadi..moral of story kt sini…hargailah org2 yg kita syg..
sbb bile sekali die pergi, die  xkn mungkin akn kembali lg dlm hidup kita..
manfaatkan mase yg ada ni dgn sebaik2nya..
wallahualam…

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment