Thursday, February 10, 2011

Uitm di hati ku


Semester akhir aku ni banyak pulak dugaan yg melanda..
First:
..start dari lepas cuti rayer cina minggu lepas..kitaorg kena pindah pegi bangunan baru kat tepi balai polis dungun..nama bangunan baru ni adalah Destiny..jadi, sume kelas aku kat sane..rumah sewa aku pulak dekat jer dgn Uitm..jalan kai jer gi kelas..tp sekarang ni, bila kelas aku semua dah pindah pergi Destiny, jadi makin jauh la utk aku berulang alik..terpaksa naik van kuning..
Knp aku x pindah rumah?..nk pindah tu mmg nk pindah..tp..x thu lah knp hati aku berat sgt nk pindah..mungkin ada hikmah kot di sebalik semua ni..jadi, sekarang ni, tiap2 hari aku pergi kelas naik van dgn tambangnya RM1.50 sehala..jadi aku kena spend:
RM1.50 x 2 = RM3.00
RM3.00 X 5hari = RM15.00seminggu
RM15.00 X 4bulan = RM60.00
Fuh!!!!
Tambang van saje dah RM60 sebulan..huhuhu..
Pening jgk nk fikir sal budget ni..(mcm nk wak budget Negara lak..hehe)
Yelah..org susah mcm aku ni..mana buleh buat main2 sal duit..
Tapi…
kalu sape2 yg duduk di tempat kitaorg ni…mmg sedih la..
Sedih sbb kami terpaksa belajar dlm keadaan yg serba kekurangan kat Destiny ni..
Huhuhu..
Apa yg kurang???
Adalah..Cuma mereka yg tahu jer..

Tak pelah..
Bila di fikir2 balik..2 bln lebih jer lg..sabar jelah kan..
Bila lg nk rasa susah mcm ni..
Kawan2 aku kt shah alam tu lg dasyat..aku ni kira ok dah ni..
Second:
Pasal praktikal aku nnti..uitm lain sume dah uruskan sal prktikal..
Kitaorg masih lg terkial2..
Tension jgk bila pk sal ni..
Sbb x buleh nk start pape lg kn..huhuhu

Tp..mcm tu lah..kite kena byk2 bersabar..inilah dugaan namanya..betul x?
Jd, sbg hamba Nya, kita kena redha dgn segalanya..
Apa2 pon..Uitm ttp di hati aku..
Tanpa Uitm, kitaorg tentu x kn Berjaya sampai ke hari ni..
Dan yg paling penting, Uitm byk bantu org susah mcm aku ni..
Peace no war

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment