Monday, February 21, 2011

Kenangan Naik basikal


Tadi mase balik dr kelas
(dgn menaiki van kuning yg ckup mengegarkan..hehehe)
Ternampak lah aku sekumpulan budak2 sekolah tgh kayuh basikal..
(mungkin baru balik dr sekolah kot..tgk la jam kul brp..ish3..)
Teringat la pulak mase aku zaman sekolah dulu..
Mcm tu lah jgk..
X kira hujan ke panas ke..
Redah jer…
Janji aku pergi sekolah..
(skema x aku???hehehe)
Aku ingat lg mase awal2 tahun…
Mase tu kan musim tengkujuh x hbs lg..
Jadi, sekolah start pon dlm keadaan hujan la waktu tu kan..
Dalam hati tu mmg x nk gi sekolah dah..hehehe..yelah..hujan lebat tuuuu..
Tapi..ayah aku (garang gile2 dulu ni..hukhukhuk)
Die pakse jgk aku gi sekolah..
Ayah: “nor!!!!gi koloh nuh!!!”
Aku: “huje kan ni ayoh”
(sambil menangis dah ni.hehehe)
Ayah: “payung ado, baju huje ado nih!!”
Aku pun dlm keadaan masam mencuka, menangis dll lg,
Pergi lah jgk ke sekolah..huhuhu..
(sorang2 pulak tu kayuh basikal pagi2 buta..mmg berani la..hahaha)
Nak tahu apa yg aku buat sbb x nk basah?
Ok..mula2 buku2 aku aku letak dlm plastic..bungkus 2 lapis tu..hehe..
Kasut sekolah pon letak dlm plastic jgk..
(So, kaki ayam la aku..hehe..)
X nk bagi basah baju lak, aku pakai lah baju hujan yg ayah aku bg tu..huhuhu..
(besar giler…saiz org dewase kata kn..)
Sambil2 kayuh basikal tu, aku bawak lah jgk payung..hehehe..
Terhuyung hayang dlm hujan lebat mcm tu..
Sampai2 sekolah, cnfirm2 la basah jgk kain sekolah..
Jadi, apa lg..berjemur lah bawah kipas..hehehe..
Mcm tu lah kehidupan aku waktu sekolah dulu..org lain sume naik motor..aku jer yg masih kayuh basikal sampai ting.5..tapi, seronok..sbb aku berpeluang merasai pengalaman mcm tu yg aku yakin x semua org dpt merasai nya..
Betul x?
Aku bahagia sbb hidup dlm kenangan2 masa lalu aku..


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment