Friday, February 18, 2011

Kamu bahagia???



X terlambat rasenya tuk aku ucapkan salam maulidur rasul..:)
Topic hari ni adalah ttg bahagia..
Sbb aku ada terbaca buku motivasi dr.hm tuah iskandar bertajuk, membina hati bahagia..hehehehe..
Adakakah kamu bahagia???
Aku pulak???
Aku bahagia x????
Biar lah rahsia…hahahahaha..
Cuma kat sini ada sepotong ayat dari surah Hud ayat 108:

“adapun orang-orang yg berbahagia maka tempatnya di dalam syurga, mereka kekal didalamnya selama ada langit dan bumi, kecuali jika TUHAN-mu mengkehendaki yg lain, sebagai kurnia yg tiada putus-putusnya”

Tengok lah..
begitu penting bahagia ni sehinggakan Allah dah state dlm al-Quran siap2 dah..
Jadi, walau apa pun yg berlaku, berbahagia lah..
Nikmati apa yg Allah dah bg kat kita skrg ni..
Jgn sesekali sia2 kn peluang dan nikmat ni..
Hari ni kita mungkin boleh merasa bahagia ini..
Tp esok…
Kita x tahu samada kita boleh merasai bahagia itu lg atau x..

“sebahagian daripada tanda2 kebesaran Alah bahawa Dia menjadikan untuk mu jodoh (suami/isteri) daripada jenismu  sendiri, agar kamu memperolehi sakinah (ketenangan/kegembiraan) padanya, dan kemudian Dia ciptakan antara kamu berdua cinta berahi dan kasih sayang. Sesungguhnya pada yg demekian itu menjadi tanda bagi mereka yang mahu berfikir” (Ar-rum: 31)



“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment