Thursday, February 10, 2011

Aku yg gemuk



Aku yg gemuk
Apakah istilah gemuk pada kamu?
Gemuk ni ada mcm2 istilah kan..
Berbeza pada pandangan setiap org..
Aku gemuk ke??
Yes!!! Aku memang gemuk pun..hehehehe..
Knp yer aku boleh jadi gemuk mcm ni?
Padahal dulu aku x lah gemuk sgt..Cuma berisi skit jer..huhuhuhu..
Salah satu sbb yg paling utama sekali adalah sbb
Aku suka mkn byk2…heeee..
Mkn apa?
Mkn nasi la…semua aku telan..kecuali nasi himpit (yg ni x berapa nk mkn sgt..)
Nk diet senang jer..kurangkan pengambilan kuantiti nasi dlm menu harian
Betul x?
Tapi, aku mmg x boleh klu x mkn nasi ni..huhuhu..
Sbb tu kalu ckp bab diet, susah skit aku nk buat sbb..NASI lah..
Ermmm…
Tentulah dulu, ramai yg kutuk aku..
Mula2 sedih gak..bkn sbb kita yg mtk nk jd gemuk kn..
Tp, lama2 dah kalis dah..ckp lah korang nk ckp apa pon..
Yg penting, aku x kacau korang, aku x mtk makanan korang dan aku x prnh nk mengata korang..ok?
Kadang2 mmg la sedih sbb aku x buleh nk pakai baju yg tangkap muat jer..
Nk beli baju mmg kena pilih betul2 sbb takut x muat..
Org lain pkai M dgn S..aku pulak pakai L..
Mmg x blh nak bergaya mcm org lain..
Sbb tu ramai yg pandang aku mcm x pndai bergaya, selekeh, mcm budak kg..
(dah mmg aku budak kg pon..hehehe)
Kalau nk cantik, xperlu pakai pakai cntik2, makeup tebal2..mahal2..
Pakai pakaian yg bersih dan hati yg bersih pun dah ckup utk menyerlah kan kecantikan kita..
Betul x?

gambar mase aku masih x berapa nk gemuk..huhuhuhu.. 

yg ni lah gmbr aku yg dah gemuk..huahuahuahua..


 Ermm….
Kalu ikutkn BMI aku, mmg x balance la dgn ketinggian aku ni..
Tp..mcm tu lah..hehehe..aku kan org susah..
Makanan tu amat berharga buat aku..aku x suka membazir..
mkn nasi dgn telur pun dah cukup Alhamdulillah dah tu..
jnji aku kenyang, buleh buat kerja dgn baik dan aku sihat..hehehehe..
itu yg penting kan?
Jadi, terpulanglah apa pendapat korang tentang istilah gemuk ni..
Nk diet ke, nk apa ke…yg penting korang tetap sihat.hehehe..

Peace no war!!


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment