Friday, February 18, 2011

Aku yg bertuah..



Sesungguhnya aku adalah seorg hamba-Nya yg cukup bertuah..
Walaupun hidup aku x mcm kawan2 aku yg lain..
Tapi..aku bertuah…

Aku bertuah sbb aku masih punya ma dgn ayah…

Dan semestinya aku bersyukur krn hidup ku skrg masih dgn mereka, susah senang aku skrg ni masih dgn mereka..ada kawan2 aku yg dah x ada mak @ ayah..bayangkan lah mcmana..aku yg dah biasa dgn kehadiran ma & ayah sepanjang hidup aku ni pun x dpt bayangkan kalau aku akan kehilangan mereka suatu hari nnti…

Aku bertuah sbb aku punya adik beradik yg ramai…

Ramai yg tanya…x serabut ke adik beradik ramai ni?..dan jawapan aku…aku bersyukur krn aku punya adik beradik yg ramai..sbb hidup aku penuh terisi dgn gelak tawa mereka, senda gurau mereka, tangisan mereka, kenakalan & kemarahan mereka…mungkin ada yg sangka aku garang2 dgn adik2..tp, percayalah…mereka adalah nyawa aku..marah aku sbb aku syg mereka..bkn sbb aku benci..

Aku bertuah sbb aku punya kawan…

Walaupun susah nak cari yg benar2 ikhlas kawan dgn kita..tp aku x kisah..sbb aku ikhlas dgn mereka…dan tentulah aku bersyukur sgt2 sbb aku di kurniakan sahabat2 yg x pernah jemu buat aku ketawa, buat aku gembira..aku tahu aku bkn seorg sahabat yg baik sbb pernah ada yg terluka krn aku..maafkan aku sahabat…aku bkn spt yg kamu sangkakan..tp,kadang2, ada perkara2 yg kita x boleh elak drpd berlaku..namun, aku mohon, jgn sesekali ada yg membenci aku atas segala kesilapan yg telah aku lakukan..

Aku bertuah sbb aku punya org2 yg menyayangi..

aku bersyukur sgt2 sbb masih ada yg sudi menyayangi & mencintai diri aku yg serba kekurangan ni..

aku bersyukur krn Allah masih bg aku peluang utk buka mata & melihat segala anugerah yg Allah telah bg kat aku..
aku bertuah sbb Allah masih menyayangi aku walaupun telah byk dosa aku lakukan..
terima kasih ya Allah…

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment