Thursday, January 20, 2011

Semuanya sudah di takdir kan…betul x??




Kita sebagai hamba Allah…x kan tahu apa yg akan berlaku pada kita suatu hari nnti kan?
Aku pon mcm tu..lain yg kita rancang..lain yg jadi..

Tp, ada jgk yg jadi..Cuma x byk lah..hehehe..

Kalau lah ayah x bawak kami pindah balik Kelantan (dulu kami duk Pahang),
Tentu aku bkn warganegara kelate sekarang ni..heee..
Aku tentu bkn gadis kampong yg di besarkan dlm suasana yg serba kekurangan..

Hidup kami sekeluarga pun x kan jadi mcm sekarang..:)

Tapi…disinilah hidup kami semua bermula..

Aku menghabiskan mase kanak2 aku disini..

Dan aku bangga dgn apa yg aku lalui selama 25 tahun aku hidup..:)

Kalau aku x pindah ke Kelantan, tentu aku x jumpa kawan2 aku yg sekarang ni..

Tentu org lain yg aku akn jumpa..

Kalaulah aku masih sekolah rendah kat jengka dulu, tentu aku x kn jumpa kawan2 aku

Mazilah..amy..noha..farah..

Tp, dah lama x contct mereka..x tahu lah kt mane diorg ada sekrg ni..

Yg sedihnya…aku x dok lansung gmbr2 kenangan kami waktu sekolah rendah dulu..jd..susah skit nak cam muka diaorg lg…hehehe...:)

Kalau lah aku belajar betul2, tentu result upsr aku pon akn betul2 gempak..kalau x tentu aku dah masuk sek.asrama penuh dah waktu tu..

Hehehe.tp tulah..byk sgt main kan..result pon x berapa..jd x kemana lah aku..
Tp tu lah..kalau x, mcmana aku nk jumpa kawan2 aku mase sek.men.jeram ni dulu..:)

Dari ting.1 sampai lah ting.5..disitulah aku betapa..
Berenjoy2 dgn kawan2 aku..

Tp gak..mcm tu lah jgk..

Aku ni byk sgt main…sbb tu result spm aku x berapa elok sgt..

Menyesal pun dah x guna kan…



So..bermula lah kehidupan aku di ting.6…bkn calang2 sekolah lak tu..tiba2 aku kena pegi form 6 kat kb..bayangkanlah..boleh bilang dgn jari berapa kali aku prnh pg kb..hehehe..dasyatkan aku..

Knp yer aku x mintak u waktu tu????erm…aku pun x tahu knp..

Yg pasti semua keputusan, ayah aku yg buat…so..aku ikut jelah

Di SIC…buleh di katakan disini lah hidup aku benar2 bermula..aku belajar ttg hidup..ttg persahabatan..cinta..ttg asal usul aku..segala-galanya lah..

Yg pastinya, disinilah memori aku yg paling cukup bermakna sekali..

Aku ada kehidupan yg ckup sempurna waktu ni..aku ada kawan2 yg cukup rapat, ckup memahami aku..

Walaupun tempohnya Cuma singkat, tp aku benar2 bersyukur krn aku di beri peluang utk berada di sana..menghabiskan masa belajar aku di sana..

Terima kasih yg teramat sgt tuk kawan2 di form 6 omega serta kawan2 di dorm aisyah A..





Selepas hbs jer stpm punye exm, aku isi uitm intake bln 12..yg ni..mmg aku sndiri yg buat keputusan erk..:)

Mungkin dh namanya rezeki, aku dpt uitm arau..betul2 sebulan slps aku hbs exm..

Dpt lak kos akaun..tp diploma lah..hihi..mmg x prnh hayat pon aku amek akaun..tp alhamdullilah..aku buleh bawak jgk kos ni..walaupun result x berapa jgk..3 tahun aku hbs kan masa aku di sana..

Ohyer..mungkin bkn rezeki aku tuk sambung ijazah..biasalah..mase form 6 dulu pon aku byk main jgk..huhuhu..

Dkt arau lak..hidup semakin mencabar..aku pon byk alami perubahan bila pegi sana..

Walaupun byk jgk kenangan aku kt sana…terutamanya dgn kawan2, namun ada jgk perkara yg x perlu kita ingt kan lg..ehhehe..
Apa2 pon, kawan2 kat arau adalah yg paling sempoi sekali…aku bangga sbb pernah jadi warga akaun..mmg sedih sbb terpaksa tinggalkan kos ni..tp, sbb aku x minatkan..terpaksalah..






Dan sekarang..disinilah aku berada..dungun..knp aku x pergi s.alam????sbb dah takdir aku kt sini kot..hehehe..amik kos yg lg terpesong lak tu..hehehe..sekolah amek pure sains, diploma amek akaun, dgree lak amek islamic banking.mcm2 kn..:).insyaAllah..hujung tahun ni, aku akn hbs dgree ni..kalu ada rezeki lg, master lak..hihihi
alhamdulillah sbb aku sempat jgk buat degree…walaupun umur dah meningkat…sedangkn org lain semua dah kije dah…tp aku masih disini..



namun, aku bersyukur sbb mungkin ada hikmah knp perjalanan aku tuk belajar ni amek masa yg agak panjang..sbb ilmu & pengalaman yg aku dpt tu pentingJ
dan yg paling penting, aku punye memori yg ckup indah tuk aku simpan smpai ke akhir hayat aku..:)


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

2 comments:

  1. Assalamualaikum..nie helmi, kelas kappa di SIC batch 2004/2005..

    tersentuh hati bila baca blog baie pasal kenangan di SIC dan UiTM Perlis (Arau).. Banyak kenangandi situ..boleh kenal antara sahabat dan manusia.. susah dan senang kita yang tahu..

    semoga ceria selalu walaupun hidup tidak seindah yang kita jangka..

    Muhamad Helmi Bin Abdullah
    Kappa, Sultan Ismail College,
    Kota Bharu, Kelantan..

    ReplyDelete
  2. w'salam..
    terima kaseh lh sbb sudi mmbaca blog org ni..huhu..
    gitu lah..org pon kadang2 tersentuh jgk baca apa yg kita tulis sendiri..hihi..

    tp kenangan mcm tu lah yg buat kita terus kuat..betul x?

    ReplyDelete