Thursday, November 04, 2010

Manusia ni ada macam2 kan..



Aku pon dah jumpa ramai org..
Mcm2 perangai ado.hukhukhuk…ado yg menyakitkan hati, ado yg menyenangkan hati..mcm2 la..
Aku pon dah byk dah kes ni…
Kes????kes polis ke????
Ish…bkn la..masalah dlm berkawan ni la..hihihihi..
Sbb aku pon bkn baik sgt..nk mengata2 org pulak..ish2..
Aku bkn nk mengata..tp Cuma mencerita kan pengalaman aku..
Supaya boleh jd peringatan tuk semua..dan tuk aku juga..supaya x tersasar di jalan Nya..
Terus terang aku ckp, aku mmg x suka kotor2 ni..aku x lah pembersih sgt..tp mmg aku x suka tgk benda2 kotor, bersepah2..huhuhu..sakit mata tgk..panas hati pon ado..yelah..kita penat2 bersih, kemas..tp org lain pulak yg sepah kn..bkn nya nk kemas balik..rasa mcm org x hormat kita..mcm x nmpk apa g kita dah buat..menyakitkan hati betul..tp selagi aku buleh bersabar, aku akn bersabar..tp tulah..kadang2..aku pun tersasar gak..pernah gak aku mengamuk sbb x tahan..huhukhuk..aku bkn yg jenis ckp direct, ckp terus terang ke, kias2 ke..semuanya aku simpan dlm hati..aku Cuma buat jer.dgn niat org akn nmpak niat kita..supaya mereka berubah..tp tulah..x sume org faham cara mcm ni..makin buat x tahu ada lah..hukhukhukhuk…bayangkan bila kita dah ada suami, family..patut ke kita jadi pengotor lg???x patut kita salahkan lelaki 100% bila diorang cari pompuan lain..kita sepatutnya tahu apa salah kita..kurangya kita…fahamkan…
Aku jg serius time buat kije ni..time study pon..aku bkn kedekut ilmu..tp cara aku belajar mgkin x sama mcm org lain..aku jenis yg kena faham dulu..barulah buleh nak bincang2 dgn org..kalu x aku akn jd makin blur..masalah tu..huhuhhu..
Kalu buat kije dlm kumpulan pulak, aku mmg straight la..aku x suke buat kije main2 last minit..cincai2 jah..kadang2 terasa gak bila kita sorang jer yg buat terbaik..tp yg lain x..(contoh)..aku mmg anti org2 yg suke buat kije sambil lewa, x besungguh2, tergopoh gapah sbb last minit buat kije smpai effect org lain..tu yg aku benci tu..sbb itu akn menyusahkan org..x terfikir ke org2 yg mcm ni??x terasa ke nk berubah???
Aku pon kadang2 buat salah jgk..aku manusia biasa jgk yg sllu buat salah..tp bile skli kite buat salah, kita akn ingt bnda tu..kita akn cuba baiki balik..cuba x ulang kesilapan yg sama..betul x?
Kuat kn hati ku ya Allah..semoga tebuka hati mereka2 ni tuk berubah..amin..


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment