Thursday, November 04, 2010

Kucing..




Kenapa yer aku suka giler2 kat kucing..
Tp semua binatang aku suke kecuali katak, ular, lipan, lipas n lintah n nyamuk..hihihihi..
Mungkin aku dah biasa di ajar dr kecik lg supaya sayang binatang ni..
Kalu kucing tu tak yah ckp la..tido makan semuanya dgn kucing..hehehe..
Ada jgk yg Tanya..x kotor ke?x effect apa2 ke bulu die tu..
Sebenarnya semua binatang kan x tahu mcmana nk jaga kebersihan mcm manusia..mereka pon bersih jgk..Cuma kita kenalah pandai2 nk sesuaikan mereka dgn hidup kita..kalu tuk solat tu, mmg kena jagalah..lagikan Nabi kita sendiri pon suke kucing..betul x?
Cuma aku terkilan skit..aku tahu x semua org suke kucing..ada yg x buleh tgk lgsng kucing ni..yg alergik dgn bulu die tu aku x kisah sgt la..mugkin yg ada asma mmg x buleh dekat dgn kucing..tp yg lain tu..ada yg ckp binatang ni kotor la..menyusahkan org lah..suka serang org...gigit2 org..kucing bkn mcm anjing..die x kn gigit2 kita suke2 hati (kecuali kucing liar yg rasa die terancam)..kalu kita buat jahat kat die, tentu lah die balas balik..mcm manusia jgk la..kucing kan x ada akal mcm kita..jd sepatutnya kita yg kena pandai pk..bkn nya kucing..huhuhu
Jadi aku harap, kalaupun ada yg x suke sgt2 kt kucing tu, jgn la smpai nk sepak terajang binatang tu..hormat lah skit makhluk lain ni..cuba bayangkan kalu Allah jadikan kita sbg kucing @ binatang lain????
Kalu ada kucing yg perlukan pertolongan kita, jgn teragak2 tuk tolong..ia satu ibadah jgk kan..sekali sekala kita beramal apa salah nya..tak luak pon..(o*o)..betul x?




“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment