Sunday, August 22, 2010

Ramadhan..1431 hijrah..






Ramadhan tahun ni mmg cukup bermakna buat aku..
Bahagia dan rasa bersyukur sgt2 dapat sambut ramadhan tahun ni..
Kenapa yer..?
Erm…
Aku bersyukur sgt2 sbb masih di beri peluang tuk merasai nikmat berpuasa..sebelum2 ni x rasa ke nikmat berpuasa???...erm..rase jgk..tp x sekuat ramadhan tahun ni. Terasa diri ini terlalu hina di mata Allah..terasa diri ini begitu lalai sgt sebelum ni..
Tp..syukur alhamdullilah..sbb Allah masih bg aku peluang, sbb aku masih lg bernafas tuk terus merasai kenikmatan bulan ramadhan kali ni..
Entah sempat entah tidak tuk aku merasai ramadhan tahun depan..kita Cuma merancangkan..entah2 aku x sempat nak rasai bulan syawal ni..hehehe..walaubagaimanapon, setiap saat, setiap detik kita sebenarnya perlu sedar n tahu yg kita akan mati bila2 mase je kan..mungkin sekejap lg kita akan mati, mungkin esok, mungkin lusa..
Bersediakah aku kearah itu..??
Namun begitu, aku seharusnya menikmati hari2 aku dgn ikhlas n sabar..sbb aku masih diberi peluang tuk merasai kasih syg family aku..tuk merasai kasih syg mereka2 yg menyayangi aku..bila dah makin matang ni, barulah kita tahu betapa pentingnya mereka tuk kita..barulah kita sedar yg selama ni kita x jalankan tanggungjawab kita dgn baik n sempurna..jadi..nikmatilah hari2 yg ada ini dgn bersungguh2..jgn sesekali melakukan perkara yg telah kita lakukan sebelum ni yg boleh buat kita menyesal seumur hidup..cukup lah..
Semoga Ramadhan tahun ni berjalan dgn lancar..insyaAllah..


“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment