Tuesday, August 10, 2010

pelik tapi x pelik..



2,3 malam yg lepas, ada perkara yg telah terjadi kat rumah sewa aku ni..
Petang tu aku baru je balik dari kuala Terengganu (ada conference)..
Mlm tu mase aku tgh basuh kain (guna mesin..hehehe), tiba2 aku ternampak binatang tau.nmpak mcm cicak..tp sekali panjang giler.warna hitam.dlm hati aku terus terfikir yg tu mmg ular..huhuhuhuhu..terus aku melompat n lari kuar..mmg berdebar giler la..aku dgn housemate aku x tahu nak wak ape..ingt nak telefon gak bomba..tp x cnfrm binatang tu ular ke x.
Piker punyer pikir kitaorg nekad la mitak tolong dgn p.cik yg jual burger kat depan rumah ni..mula2 mmg die ckp die pon x berani gak.tp die setuju gak..hehehehe..
p.cik tu pon cari la kat bawah2 dapur tu..ingt kan binatang tu dah kuar..tp sekali mmg ade n mmg confirm seekor ular..tp p.cik tu ckp, anak ular tu..huhuhuhu..anak pon stay jgk ular kan..huhuhuhu..sekali p.cik tu katok kepala ular tu smpai mati..huhuhuhuhu..
selamat lah kitaorg mlm tu..tp mmg fobia la..nak gi dapur pon hati2 gak, takut ada lg yg laen..p.cik tu ckp gak suh letak limau nipis kat pintu tu.sbb ular takut dgn limau..huhuhhuhu..kalu d pikir kan mmg x logic gak ular buleh masuk rumah kami sbb kami duk kaw.perumahan..lagipon kat belakang rumah kami betul2 ada rumah lain..jd mmg  x pernah terpikir lah yg ular akn masuk..kalu mcm katak tu mmg dah biasa dah..ni ular..huhuhuhu..mtk d jauhkan la..
puncanya pintu belakang rumah aku ni ado lubang kat bawah..sbb tu la binatang2 ni buleh tu..huhuhuhu..yg lebih menyedihkan, bilik aku mmg dekat dgn dapur..bahaya jgk la..huhuhuhu..
pagi tu pulak, dlm kul 5 pg mcm tu la, aku terkejut giler sbb rasa mcm ada bulu jer kat kaki aku.bila aku bkk mata, ado sekor kucing warna putih duk bergesesl kat kaki aku..mcmana aku x terkejut..huhuhuhu..tiba2 ada kucing masuk dlm rumah..warna puteh lak tu..huhuhu..
yg peliknya mcmana kucing tu buleh masuk aku pon x tahu..huhuhuhu
mmg hari yg paling buat aku lemah jantung la..huhuhu

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment