Sunday, August 22, 2010

Mencintai tak semestinya memiliki..


Inilah prinsip yg aku pegang selama ni..mencintai x semestinya memiliki..
sbb bg aku, walau sekuat, setinggi, sedalam mana pon cinta kita pada seseorg tu, x semestinya kita akan dapat memilikinya suatu hari nanti..kalau dah mmg tersurah dkt Luh Mahfuz sane, 
kita mmg x boleh nak buat apa2…
berjanji lah kita walau sampai ke hujung nyawa sekali pon..
tp kalu dah Allah dah tetapkan begitu, begitu lah yg akan berlaku..

Adakah kerana aku pegang prinsip ini, aku selalu gagal dlm percintaan aku?
erm…entah lah..mungkin yer..mungkin x..mungkin dulu aku selalu sgt mengalah sehinggakan aku beri ruang tuk muncul org ketiga..
mungkin juga sbb aku terlalu jujur, ikut jer ckp org..erm..mungkin..
Mencintai x semestinya kita membiarkan org lain menyakiti kite.
tp mencintai memberi kita ruang tuk merasa apa itu bahagia..
bahagia kerana dpt merasai manis nya anugerah yg Allah bagi ni..namun..
x semua bahagia itu akan terus berakhir dgn kebahagian..akan ada yg kecewa..
akan ada yg terluka..akan ada yg merana..akan ada yg membunuh diri..
akan ada yg menjadi penghuni neraka..semuanya kerana cinta sesame manusia..
kerana itu lah..
mencintai x semestinya memiliki…



“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

2 comments:

  1. dan cinta hanya untuk manusia yang pandai menghargai...:)

    ReplyDelete
  2. betul tu:)
    cinta hanya untuk mereka yg tahu apa ertinya cinta..hehehe

    ReplyDelete