Saturday, May 08, 2010

masalah..


masalah lagi????

mcm2 perkara boleh berlaku dlm hidup kita kan..
lebih2 lagi bile kita hidup sebagai student ni..
(x masuk alam pekerjaan lg ni..huhuhu..)

kalu duk rumah sewa lg la..
jumpa mcm2 org..
bile dah duk sekali, baru kita tahu perangai masing2 kan..

kalu dpt yg ok belaka
bgs la..
tp kalu dpt yg x ok mcmana?
haru..haru..haru..

aku pon kalau boleh x nak ada masalah lg..
nak belajar dgn aman, tenang tanpa masalah2 
remeh yg berkait dgn housemate @ roomate ni..

tp gak macam tu lah..
dah nasib kita mcm ni..
kena lah redha..
terfikir jgk aku sampai bila aku boleh tahan dgn semua ni..

aku cuma takut smpai satu tahap aku x mmpu
nak kawal perasaan aku ni..
nantikan ada singa betina yg mengamuk
barulah haru biru dunia ni..

kalu boleh aku x nak lah jd mcm tu..
tp tulah..bila kita dah duk serumah@sebilik ni..
kena lah pandai2 nak hidup kan..
masing2 dah besar panjang..
dah tahu yg mana yg baik n mana yg buruk..
kalu itu pon x buleh pk jgk, mcmana nak handle rumah tangga nnti kan?

kita kalu dah duduk satu rumah
kenalah tahu peranan masing2..
x perlu ada yg suruh..
sbb kita ni kan org pompuan..
malulah kalu semua benda nak di suruh kan..
lagipon masing2 dah tua dah..
bkn budak2 sekolah lagi..

pandai2 lah korang pk k:)

yg mana baik itu semua dtg dari Allah..
yg buruk itu dtg dari aku..
aku pon bukan manusia yg sempurna
tp x salah kalu aku mahu kehidupan aku jgk sempurna..

aku jgk ada wak salah..
tp kadang2 kita perlu lah jgk jga hati org lain..
jgn asyik kita jer nak jg hati korang..
sampai bila kan?

jadi, sbg manusia aku nasihat kan pada korang
supaya berubah la..
demi mase dpn korang jgk..

renung2 kan n selamat beramal:)

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

2 comments:

  1. yep...saya faham rasa itu..tapi ada org tak faham...walaupun bukan seorang yang pengemas namun saya bukan pengotor...huhu..saya sentiasa berusaha untuk berubah ..tapi mengapa mereka tak faham..hukhuk

    ReplyDelete
  2. mcm tu lah manusia kan..
    mse duk kat arau dulu pon pernah kena mcm ni..huhuhu..
    duk kat dungun ni pon merasa jgk..
    dugaan belake..sabar jelah kan:)
    biarlah mereka..jnji kita bukan mcm tu:)

    ReplyDelete