Thursday, March 04, 2010

ini lah aku..:)

Name yg diberi tentunya nur baiyah bt syaeran..hihihi..name yg tentunya pelik skit bunyi nyer kn.lebih2 lg bila ada kawan2 yg strt panggil aku dgn name bae @ kak bae..mcm name laki pon ade..tp biler dah lame, aku dah jd x kisah sgt dah pun..hihhi...tp tu lah aku..dr dulu sampai sekarang..

Aku cume insan biasa yg hidup pun biasa2 jer..aku punyer family background pun biasa2 jer..nak kate susah sgt tu x la jgk..stay lg buleh mkn walaupun cukup2 buat alas perut kami 1 kluarga..biasa lah hidup kt kg kan..tp tu lah, kami ni kira dah bersyukur sgt2 sbb buleh lg mkn jika nak di bandingkn dgn setengah org yg lg teruk hidupnyer..contohnyer kat bosnia sane..susahnyer nk dpt kn makanan kt sane..kiter ni kira dah bersyukur dah kn..huhuhuhu..
Aku masih lg punyer ma dgn ayah..hehehe..aku ada sorang kakak n sorang abg..adik2 bawah aku pulak ada lg 5 org..sume sekolah lg..ayoh aku kijer kg jer.tp dia mmg pakar dlm buat rumah ni.jd sape2 yg nak dia jd tukang rumah korang, buleh la..hihi..kami kasi discount lg tu..:P..ma aku pulak menoreh getah jer untuk tmbh pndapatn keluarga...campur lak dgn anak2 yg ramai ni kn..he9x..jd byk la sikit belanjanyer..
Luper lak..aku ni sebenarnya berketurunan jawa..sbb ayoh aku asal dr jawa tgh..hihihi..tp ayoh jrg sgt ajar kami sal adat2 org jawa ni..terkilan gak bnrnye sbb x dpt nk belajar semua tu..tp mgkin ada sbb kot knp ayoh x nk ajar kami..huhhu..xpelah..yg penting aku mmg ada darah jawa..hehehe..kdg2 ayoh prnah jgk sebut sal kg dia kat jawa sane dan aku tahu die sbnrnya rindu sgt nak balik kg halaman dia yg dah berpuluh2 tahu dia tinggal kan untuk merantau..jd harapan aku..aku harap suatu hari nnti aku dpt bawak ayoh n family aku pergi sana..ketempat asal ayoh aku..sobsobsob..(sedih ni bnrnyer..huhu)..insyaAllah..
Ma dgn ayoh pon prnh citer yg dulu kitaorg ni hidup merantau sokmo..terengganu pon prnah stay..kat kemaman..ayoh kijer kat situ.plg lame kami stay kat pahang..yg aku ingt Cuma jengka 7 jer..hehehe..(x tahu lah apa mslh aku ni..memori mase kecik byk yg dah hilang..huhuhu)..aku duk sane sampai drjah 1..pah tu tiba2 ayoh ckp kitaorg akn kelik stay kat kelantan..huhu..sedih jgk mase tu sbb baru jer masuk drjh 1 kn..yelah, baju sek.ren yg skirt tu baru pakai berapa kali jah..balik2 kelantan mane buleh dah pakai baju sek.skirt mcm tu..hehehe..siap kena pakai tudung lg..hihihi..
Aku sebenarnya dilahirkan kat hospital mchang..mase tu paling dekat pon hospital mchng jelah..hospital p.puteh x dok lg mase tu..mase tu ma dgn ayoh aku kelik kg sbb cuti sekolah kn..sekali terberanak la aku kat kelantan..hihihi..(bahaya bahasa ni:P)tp sekarang dah jd anak jati kelantan dah ni..hehehe..walaupun slang kelantan x berapa nk betul sgt..huhuu
Aku sekarang tgh sambung stdy aku (dgree) kat uitm dungun..baru jer smbung tahun lepas..baru tahu pertama la ni..lewat skit..huhuu..dalam ramai2 pun aku jgk yg paling tua dlm batch aku..sedihnyer..yela, kawan2 aku ramai yg dh hbs bljr.yg dah kijer pun ramai dah..yg dah kawen pon dah ramai dah..hihihi..ni yg penting bnrnya.:) tp nak wak mcmana kn..slgi kiter ada peluang ni. Kiter kenalah mnuntut ilmu kan..biar lah umur dah tua skit pon..hehehe..yg penting..KERJASAMA!!!hihihi..
Buleh dikatakan yg sekarang ni hidup aku dah cukup sempurna dah..aku dah ada semua yg aku nak..walaupun aku hidup dlm serba kekurangan, tp aku bersyukur sgt2 sbb aku msh lg di beri peluang utk meneruskan kehidupan di bumi Allah ini..namun x semua yg indah itu akan selalunyer indah kn..begitu jg kami sekeluarga..tp aku hrp kami sentiasa utuh bersama sehingga ke akhir hayat kami..insyaAllah..amin..

“" tak ada insan suci yang tak ada masa lampau...dan tak ada insan berdosa yang tak mempunyai masa depan.." (◕‿◕)

No comments:

Post a Comment